Jesteś tutaj
Strona głównaBAZA WIEDZYDLA KANDYDATAJak zaskoczyć pracodawcę?

Jak zaskoczyć pracodawcę?

Czy wiesz jak inni zaskakują pracodawców?

Szukasz pracy? Wysłałeś już dziesiątki CV, a Twój telefon wciąż milczy? Zaczynasz zastanawiać się co z Tobą nie tak... Dochodzisz do wniosku, że być może wkradł Ci się do CV jakiś głupiutki błąd? Dlatego każdy je odrzuca? Po raz kolejny nerwowo sprawdzasz... Wszystko w porządku. A nie przyszło Ci do głowy, że być może jest po prostu zbyt nudne?

CV z pomysłem, kilka podstawowych zasad

Ludzie zaczynają prześcigać się nie tylko w wykształceniu, doświadczeniu, ale i w kreatywności podczas tworzenia CV czy listu motywacyjnego.

 

Na chwilę obecną pracy szuka bardzo dużo osób, a każdy pragnie jak najlepszego stanowiska. Chcąc zwrócić na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy i zachęcić go do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, trzeba się sporo nagłowić...

 

Jednak, jeśli idzie o przygotowywanie kreatywnych CV, koniecznie jest przestrzeganie 3 zasad:

 

  1. CV ma nas odzwierciedlać – charakter, osobowość, zdolności. Nie może być zakłamane, przesadzone. Wyślesz super-kreatywne i kolorowe CV, a na rozmowę przyjedziesz jak przysłowiowa „szara mysz”, niczym się nie wyróżniając – potencjalny pracodawca poczuje się rozczarowany i oszukany!
  2. Poziom kreatywności musi być dopasowany do pracy, o którą się staramy. Nie wolno przesadzać. Pracownik administracyjny, to nie grafik – artysta. Warto to zapamiętać!
  3. Czytelność jest najważniejsza. Tworząc swoje CV nie zapominaj o tym, że musi być czytelne. Nie pozwól na to, aby potencjalny pracodawca zgubił się pośród „zlepku” tysiąca albo i dwóch, Twoich kreatywnych pomysłów i myśli.

Najbardziej nietypowe

Czasami możemy zdziwić się tym jak bardzo pomysłowi potrafią być ludzie. Pośród najbardziej kreatywnych CV możemy spotkać:

 

  • Karton z mleka. Na pewno każdy z nas kojarzy, w szczególności z amerykańskich filmów, drukowane na kartonach z mleka zdjęcia osób poszukiwanych. Dlaczego by nie wykorzystać tego motywu, gdy poszukiwany jest specjalista w jakiejś dziedzinie?
  • List w butelce. Kartkę z wydrukowanym CV wkładamy do butelki i zatykamy ozdobnym korkiem. Taka forma na pewno zwróci uwagę.
  • Profil na portalu społecznościowym. Możemy zainspirować się szatą graficzną, któregoś z popularnych portali, ale poszczególne rubryki wypełnić informacjami, które niezbędne są w CV.
  • Filmik na serwisie youtube. Idealne dla osób, które nie są wstydliwe i dobrze czują się przed kamerą.
  • Plakat. CV w formie plakatu jest dość interesującą propozycją szczególnie dla osób związanych z grafiką.
  • Strona Google. Wykorzystanie „wyników wyszukiwania” będzie ciekawiło każdego, kto poszukuje dobrego pracownika.
  • Ikonografika. Tu oprócz pomysłu bardzo ważna jest czytelność.

 

Twoje CV jest Twoją ulotką reklamową... To czy zainteresujesz nią potencjalnego pracodawcę jest bardzo ważne.

Korzyści z internetowej rekrutacji pracowników:

  • dostęp do systemu niezależnie od miejsca w którym się znajdujesz,
  • łatwe i szybkie dodawanie ofert,
  • dopasowanie kandydatów do wymagań na dane stanowisko,
  • zarządzanie aplikacjami w jednym miejscu,
  • tworzenie rozbudowanego i wiarygodnego dla pracodawcy profilu kandydata.

Jak działa system rekrutacji E-kandydat

E-Kandydat to innowacyjny system rekrutacji online dla pracodawców i pracowników. Umożliwia proste i kompleksowe zarządzanie całym procesem rekrutacji.
Innowacyjność narzędzia polega na możliwości dopasowania kandydatów do ofert, biorąc pod uwagę ich realne, a nie tylko deklarowane, umiejętności językowe oraz analizując wyniki testów preferencji zawodowych i osobowościowych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 8.1